گرگ در لباس میش-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

گرگ در لباس میش

آمریکا و هم‌پیمانان آن از آغاز جنگ اوکراین تمام تلاش خود را به‌کار برده‌اند با سیاست تحریم روسیه و تسلیح اوکراین شرایط را برای تضعیف مسکو فراهم کنند. در این میان رژیم صهیونیستی بازی چندگانه‌ای را آغاز کرده است؛ به‌گونه‌ای که از سویی به دنبال تضعیف روسیه و از سوی دیگر به دنبال حضور در مناطق پیرامونی ایران است تا اقدامات خود را موجه جلوه دهد. طرح اسکان صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان نشئت گرفته از همین موضوع است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 21
کد خبر: ۱۵۴۸۶۱

گرگ در لباس میش

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به تازگی برخی اخبار و گزارش ها درباره اسکان یهودیان روسیه در جمهوری آذربایجان منتشر شد که روزنامه «جروزالم پست» درباره آن نوشت، رژیم صهیونیستی به بهانه کمک به یهودیان مقیم روسیه و انتقال آن‌ها به خارج از این کشور، اردوگاه‌های موقت آوارگان در جمهوری آذربایجان برپا خواهد کرد.

 

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند، این رژیم ۲۵ میلیون دلار برای یهودیان روسی که به دنبال مهاجرت هستند در نظر گرفته است. بهانه ای که صهیونیست ها برای اجرای این طرح آورده اند، کمک به فرار یهودیان روسیه از اعزام نشدن به جنگ در لباس ارتش روسیه است؛ زیرا مدتی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانون خدمات سربازی اجباری را در روسیه امضا کرد. درباره این اقدام صهیونیست ها و اهداف نهایی که به دنبال آن هستند، بیان چند نکته ضروری است:

 

1. اقدام صهیونیست ها به دلیل تنش های اخیر میان این رژیم با روسیه است. نخستین تنش رأی مثبت تل‌آویو در شورای حقوق بشر علیه مسکو بود؛ جایی که روس‌ها واکنشی شدید نشان دادند و در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند «رژیم صهیونیستی با نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اشغال غیرقانونی و الحاق مستمر اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد».
دومین تنش موضوع تعطیلی آژانس یهودیان در روسیه بود که با واکنش صهیونیست ها مواجهو شد و آن را اقدامی خلاف منافع خود اعلام کردند و به همین دلیل موضوع حمایت های تسلیحاتی از اوکراین مطرح شد.
سومین تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی حملات این رژیم به مناطقی از سوریه است که روس ها در آن پایگاه نظامی دارند.
چهارمین مورد تنش اقدامات اخیر صهیونیست ها در راستای خروج یهودیان از روسیه به بهانه خدمت اجباری است. لابی صهیونیستی در روسیه یکی از قوی ترین لابی های صهیونیستی در جهان است که بنابر آمارهای مطرح شده، از جمعیت ۸ میلیونی صهیونیست‌های مستقر در سرزمین‌های اشغالی حدود 1 میلیون آنها را مهاجران روسی در ۶۰ سال گذشته تشکیل می‌دهند. آماری که نشان می‌دهد آنها بعد از اعراب صهیونیستی بزرگترین اقلیت نژادی سرزمین‌های اشغالی هستند. برخی یهودیان روسی در سرزمین‌های اشغالی از لابی‌های بسیار قدرتمندی در مسکو برخوردارند. پس می توان این گونه گفت یک بُعد اقدام صهیونیست ها برای فشار بر روسیه در راستای تضعیف آنهاست.

 

2. سیاست استقرار یهودیان در جمهوری آذربایجان برای تغییر موازنه جمعیتی در این کشور، حضور گسترده صهیونیست ها در مناصب مهم دولتی و همچنین تغییر بافت جمعیتی در آذربایجان است؛ زیرا آذربایجان کشوری با جمعیت شیعی و از نظر ژئوپلیتیک و انرژی بازیگری مهم در سطح جهانی و بین المللی است. نگاه صهیونیست ها به این کشور نشئت گرفته از همین موضوع است که منابع انرژی در آذربایجان را بدون هیچ گونه مانعی به دست آورد.

 

3. صهیونیست ها همواره به دنبال این بوده اند در حوزه های پیرامونی ایران حضور فعال و گسترده ای داشته باشند و هر اقدامی که در کشورهای همسایه ایران انجام می دهند، در راستای طرح ها و اقداماتی است که برای خود تبیین کرده اند. حضور صهیونیست ها در مناطق پیرامونی ایران برای تأثیرگذاری بیشتر بر داخل ایران و ایجاد اتاق های عملیات علیه کشورمان در ابعاد تأثیرگذاری بر افکار عمومی به ویژه تأثیرگذاری بر مباحث قومی در مناطق شمالی ایران است. طرحی که صهیونیست ها برای برپایی اعتراضات داخلی درنظر گرفته اند مبتنی بر همین موضوع است.

 

4. رژیم صهیونیستی با اقدام خود به دنبال کسب حمایت های بیشتر آمریکاست. البته این موضوع باید بیان شود که آمریکا از هیچ کمکی به صهیونیست ها دریغ نخواهد کرد و منظور از حمایت های بیشتر، ایجاد زمینه برای حضور گسترده تر این رژیم در منطقه قفقاز و در واقع نوعی آزادی عمل بیشتر برای صهیونیست ها در این مناطق و همسویی بیشتر با آمریکا و اروپا در زمینه جنگ اوکراین است. رژیم صهیونیستی اوایل جنگ اوکراین موضع بی طرفی اتخاذ کرد و همین امر به ایجاد تنش میان این رژیم با آمریکا و اروپا منجر شد. در این مقطع که آمریکا تمام حمایت خود را از اوکراین (مالی و تسلیحاتی) انجام می دهد، اقدام رژیم صهیونیستی بیشتر برای خودشیرینی در برابر آمریکاست که این پیام را به واشنگتن منتقل کند در راستای طرح های آمریکا اقدام به خارج کردن یهودیان از روسیه کرده است.

 

ارزیابی نهایی

آمریکا و هم پیمانان آن از زمان آغاز جنگ اوکراین تمام تلاش خود را به کار برده اند با سیاست تحریم روسیه و تسلیح اوکراین شرایط را برای تضعیف مسکو فراهم کنند. در این راستا برخی بازیگران همچون اروپا و رژیم صهیونیستی نیز با اقداماتی مزید بر علت بوده اند.

 

در این میان رژیم صهیونیستی بازی چندگانه ای را آغاز کرده است؛ به گونه ای که از سویی به دنبال تضعیف روسیه و از سوی دیگر به دنبال حضور در مناطق پیرامونی ایران است تا اقدامات خود را موجه جلوه دهد. طرح اسکان یهودیان در آذربایجان نشئت گرفته از همین موضوع است و باید آن را اقدام یا طرح چندبعُدی دانست که صهیونیست ها دنبال می کنند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار